Zásady ochrany osobních údajů
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
I. Úvodní ustanovení
1. Pro potřeby těchto Zásad se rozumí:
• Provozovatelem Rostoo s.r.o. IČ: 086707265, Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00, Praha
• Osobními údaji jméno a příjmení, obchodní firma, e-mailová adresa, telefonní
číslo, fakturační adresa, doručovací adresa, IP adresa, cookies, identifikační číslo
podnikající fyzické osoby a daňové identifikační číslo podnikající fyzické osoby
2. Provozovatel e-shopu www.rostoo.cz jakožto správce Osobních údajů tímto informuje
o způsobu a rozsahu zpracování Osobních údajů, včetně rozsahu práv Účastníka (jak je
tento definován níže) souvisejících se zpracováním jeho Osobních údajů.
3. Provozovatel při zpracování osobních údajů postupuje v souladu s následujícími
právními předpisy
• Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.,
• Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (dále jen „Nařízení“)
• Zákon o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb.
• Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, zákon č.
89/2012 Sb., občanský zákoník, zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
případně v souladu s dalšími právními předpisy
4. Účastník je fyzickou osobou, podnikající i nepodnikající, která nakupuje od
Provozovatele zboží a služby.
5. Provozovatel je právnickou osobou, která provozuje tento internetový obchod za
účelem prodeje zboží koncovému zákazníkovi.
V souvislosti s výše uvedeným dochází ke zpracovávání Osobních údajů:
• v rozsahu v jakém byly poskytnuty v souvislosti s objednávkou produktů a/nebo
služeb Provozovatele, resp. v rámci jednání o uzavření smlouvy
s Provozovatelem, jakož i v souvislosti s uzavřenou smlouvou;
• za účelem/účely uvedenými níže v čl. II.
II. Účely a doby zpracování Osobních údajů
1. Provozovatel zpracovává Osobní údaje pro následující účely:
a. plnění smlouvy, případně jiného závazku, a poskytování služeb:
i. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu jednání o uzavření smlouvy
mezi Provozovatelem a Účastníkem, a to za účelem uzavření smlouvy, jakož
i po dobu trvání smluvního vztahu;
ii. Zasílání dotazníků spokojenosti: zasílání dotazníků spokojenosti za účelem
zkvalitnění poskytovaných služeb zákazníkům v návaznosti na vytvořenou
objednávku, rezervaci nebo přímý prodej. Provozovatel v rámci hodnocení
spokojenosti předává osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, telefonní
číslo a e-mailová adresa třetí straně – dalšímu zpracovateli – společnosti
CustomerGauge. Doba zpracování osobních údajů je v tomto případě 3
roky.
iii. Marketingové akce: pro účely splnění marketingové akce, vyhodnocení,
ukončení, doručení případné výhry atd. Doba zpracování: po dobu
marketingové akce
b. splnění právní povinnosti (zejména účetní, daňové a archivační, poskytnutí
součinnosti správním orgánům, policii, soudům apod.);
i. daňový doklad bude uchován 10 let od ukončení smlouvy: Za účelem plnění
zákonné povinnosti archivace účetních dokladů na základě zákona
č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů budou Osobní
údaje dále zpracovávány a uchovávány po dobu 10 let počínaje rokem
následujícím po roce, v němž došlo k uzavření smlouvy mezi
Provozovatelem a Účastníkem.
ii. plnění povinností v souvislosti s uplatněním práv z vadného plnění,
poskytnutí součinnosti správním orgánům, policii, soudu: Provozovatel je
oprávněn zpracovávat základní osobní, identifikační a kontaktní údaje
zákazníka, údaje o zboží a údaje z komunikace mezi zákazníkem po dobu 4
let ode dne uplynutí záruční doby na zboží.
c. Oprávněné zájmy Provozovatele, ochrana práv a právem chráněných zájmů
Provozovatele:
i. účinná obhajoba v případě sporu. Doba zpracování se zde stanovuje na 4
roky od uplynutí záruční doby na zboží a prodlužuje se o dobu, po kterou je
spor veden.
ii. Oprávněným zájmem Provozovatele je dále zasílání obchodních sdělení
(plošných nabídek i individuálních nabídek) v souladu s § 7 odst. 3 zákona
č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a v souladu
s bodem 47 Nařízení, jestliže Provozovatel získal podrobnosti
elektronického kontaktu v souvislosti s prodejem zboží a služeb
Účastníkovi.
d. marketingové a obchodní nabídky služeb Provozovatele;
i. Plošné zasílání obchodních nabídek produktů a služeb: zasílání obecných
reklamních sdělení bez zacílení na konkrétní skupinu adresátů. Doba
zpracování osobních údajů je v tomto případě 3 roky.
ii. Individuální nabídka: zasílání reklamních sdělení po zhodnocení některých
osobních aspektů vztahujících se k fyzické osobě. Provozovatel neprovádí
profilování v souladu s čl. 22 Nařízení, neboť se nejedná o automatizované
zpracovávání, ale ruční tvorbu individuálních nabídek. Doba zpracování
osobních údajů je v tomto případě 3 roky.
iii. Zasílání dotazníků Heureka - ověřeno zákazníky: zasílání dotazníků
Heureka za účelem zkvalitnění poskytovaných služeb zákazníkům.
Provozovatel v rámci hodnocení spokojenosti a jiných průzkumů předává
osobní údaje v rozsahu a e-mailová adresa třetím straně – dalšímu správci –
společnosti Heureka Shopping s.r.o. Doba zpracování osobních údajů je
v tomto případě 3 roky. (zde je nutný výslovný souhlas Účastníka)
iv. Cookies: krátké textové soubory generované webovým serverem a ukládané
v počítači prostřednictvím prohlížeče. Rozlišují se dva typy. V prvé řadě
jsou to cookies nutné pro zajištění fungování a analýzu webu (uskutečnění
přenosu elektronické komunikace prostřednictvím sítě elektronických
komunikací, s použitím těchto cookies nelze vyslovit nesouhlas). Dále se
jedná o cookies, které hodnotí některé osobní aspekty vztahující se ke
konkrétní fyzické osobě. S použitím druhého typu cookies musí Účastník
vyslovit souhlas. Doba zpracování je v tomto případě 3 roky.
i) Pro účely re-marketingu jsou předávány cookies jiným
zpracovatelům pouze v případě, že u nich byl udělen
souhlas pro tento účel, a to s expirační dobou maximálně
2 let. Dojde-li k odebrání souhlasu s reklamními
cookies, není technicky možné již jednou předanou cookies
u zpracovatele ihned odstranit. K odstranění cookies u
zpracovatele dojde automaticky po uplynutí expirační doby.
Okamžitým řešením pro zamezení re-marketingových
aktivit zpracovatelem je smazání cookies z prohlížeče.
2. Provozovatel je správcem Osobních údajů.
III. Ochrana osobních údajů a informace o zpracování
1. Pokud Účastník neposkytne své Osobní údaje, není možné uzavřít smlouvu
s Provozovatelem a/nebo mu poskytnout služby z ní vyplývající. Osobní údaje jsou
v této souvislosti nezbytné pro poskytnutí konkrétní služby či produktu Provozovatele.
2. Po uplynutí lhůt uvedených v článku II. Provozovatel Osobní údaje vymaže nebo
anonymizuje.
3. Účastník je povinen Provozovateli poskytnout pouze pravdivé a přesné Osobní údaje.
Za správnost, přesnost a pravdivost poskytnutých Osobních údajů je zodpovědný
Účastník. Provozovatel za správnost poskytnutých údajů nenese odpovědnost.
4. Provozovatel vynaloží maximální úsilí, aby nedošlo k neoprávněnému zpracování
Osobních údajů.
5. Provozovatel je oprávněn předat osobní údaje Účastníka třetím osobám, a to za
následujícími účely: dokončení objednávkového procesu, doručení zboží, zasílání
obchodních sdělení, hodnocení spokojenosti zákazníka, , služby zákaznické podpory, vyřizování
reklamací, registrace nového zákazníka.
6. Osobní údaje jsou a budou zpracovávány v elektronické podobě neautomatizovaným
způsobem.
IV. Práva Účastníka související se zpracováváním
1. Práva Účastníka v souvislosti s ochranou osobních údajů:
a) požadovat od Provozovatele přístup k jeho Osobním údajům;
b) na opravu poskytnutých Osobních údajů;
c) na výmaz poskytnutých Osobních údajů;
d) na omezení zpracování Osobních údajů;
e) podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
f) Právo na přenos osobních údajů na jiného správce
g) Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
2. Účastník může svá práva podle odst. 1 tohoto článku uplatnit prostřednictvím odkazu
uvedeného v patičce e-mailu zaslaného ze strany Provozovatele nebo žádostí na adrese
info@partytalir.cz.
3. Práva podle odst. 1 tohoto článku písm. c) a d) není možné uplatnit v rozsahu a pro
účely uvedené v čl. II odst. 1 písm. a), b) a c) s výjimkou bodu ii) písm. c) čl. II, kdy je
možné uplatnění všech práv uvedených v odst. 1.
4. V případě, že by se Účastník domníval, že Provozovatel provádí zpracování jeho
Osobních údajů, které je v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního života nebo
v rozporu s příslušnými právními předpisy, zejména jsou-li Osobní údaje nepřesné
s ohledem na účel jejich zpracování, může:
a) požádat Provozovatele o vysvětlení, a to e-mailem na adresu info@partytalir.cz
b) vznést námitku proti zpracování a požadovat e-mailem zaslaným na adresu
info@partytalir.cz, aby Provozovatel zajistil odstranění takto vzniklého stavu
(např. blokováním, provedením opravy, doplněním nebo likvidací osobních
údajů). Provozovatel o námitce neprodleně rozhodne a informuje Účastníka.
Nevyhoví-li Provozovatel námitce, má Účastník právo obrátit se přímo na Úřad
pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění
Účastníka obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů
přímo.
5. Uplatní-li Účastník právo dle tohoto článku, je Provozovatel povinen odpovědět do 30
dní od obdržení žádosti Provozovatelem.
6. Přijetí žádosti o uplatnění práva z článku IV., bodu 1 a) a f) je možné pouze
prostřednictvím datové zprávy nebo dopisem s úředně ověřeným podpisem na adresu
sídla společnosti. Součástí žádosti je nezbytné uvést e-mailovou adresu, na kterou
bude poté zaslán ověřovací e-mail za účelem potvrzení totožnosti žadatele.
7. Pokud Účastník uplatní některé z práv z článku IV., odstavec 1, má Provozovatel právo
žádat prokázání totožnosti Účastníka. Žádost o přístup k osobním údajům tak musí být
zaslána z e-mailové adresy žadatele. Bude-li žádost podána jinou formou, či z jiné emailové
adresy, má Provozovatel právo požadovat dodatečné ověření formou odpovědi
na ověřovací e-mail. V případě, kdy žadatel neprokáže svou totožnost do 14 dnů od
zaslání ověřovacího e-mailu, nebude jeho žádost na uplatnění práv z článku IV.,
odstavec 1 přijata.
8. Provozovatel je oprávněn v případě opakované a nedůvodné žádosti o poskytnutí
fyzické kopie zpracovávaných Osobních údajů účtovat přiměřený poplatek za
administrativní náklady s tím spojené.
V. Závěrečná ustanovení
1. Veškeré právní vztahy vznikající v souvislosti se zpracováváním Osobních údajů se řídí
právním řádem České republiky, a to bez ohledu na to, odkud byl přístup k nim
realizován. K řešení případných sporů vzniklých v souvislosti s ochranou soukromí
mezi Účastníkem a Provozovatelem jsou příslušné české soudy.
2. Subjekt údajů má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
3. Tyto Zásady nabývají účinnosti dnem 21. 2. 2020